2013. október 28., hétfő

Egy sima egy fordított

na pont ilyen most sok minden körülöttem. Vagyis ilyennek tapasztalom. Lemaradásban vagyok itt, de ez nem újdonság, már nem is magyrázom a bizonyítványom, csak jövök, ahogy tudok.

Bent van velem mostanában az itthoni gépünk is az irodában mert azon van magyr billentyűzet, és jobb blogot írni így :), vagyis valójában erre bármilyen programot könnyedén fel lehet pakolni, és én most sokat dolgozom a Publisher-rel, úgyhogy ezen csinálom azt, a benti gépemen meg minden mást. Kora reggel jó ideig magam vagyok, ha az igazi főnököm ügyfelezik, mert ő jön még korán, a többiek 9 után inkább a 10-hez közel. Persze aztán itt kotlanak nem tudom meddig, én meg boldogan csattogok haza a magam nyolctólnégyigje után :) (de sokat emlegettük egy-egy húzós napon a multinál, h hajjaj, de jó volna nyolctól négyig valahol....mondjuk úgy majdnem minden nap mondhattuk volna :). Aztán most, h ez van mégsem vagyok 100%-ig elégedett, na ez az első sima és fordított is egyben... Engem nehéz kibogozni, szegény uram sokat tudna mesélni arról, h hol vannak a határai az elvárásaimnak, amit magamnak írok fel receptre.

Az időjárás a másik hasonszőrű állat. Még a helyiek is meglepődve mondják, h ez az, ami nem jellemző Adelaide-re, mármint ami most van. Tényleg szinte naponta változik a 18 és 30 között, és hol esik, hol szakad, hol a szél orkánerejű, hol meg már reggel nyolckor 25 fok van, és néha napon belül is eltáncolja ezek nagy részét az időjárás. A klímaváltozás ujjlenyomata itt is látszik, és ugye ami biztos benne, hogy k szélsőséges dolgokat produkál. köszönjük, tapasztaljuk. egy nap sima, a másik meg fordított, ugye, mondtam?

Minden reggel-délután részt veszek aktívan a közlekedésben, és ahogy egyre "rutinosabbá" válok, meg kell állapoítanom, h a helyiek vezetési stílusa, hát nem sima, de fordított....
Néhány  idegesítő furcsaság:

  • többsávos útra kifordulás. ezt mi ugye úgy tanultuk/csináltuk, h kifordulok a legszélsőbe, és ha tudom, h beljebb lesz dolgom, akkor előre haladva szépen egyre beljebb sorolok. Ezt itt a gyakorlatban a helyiek úgy csinálják, hogy beállnak merőlegesen a 3 sávos út szélére, és egyből a legbelsőbe hajtanak. Ha ezt nem tudják egy lendületből, akkor boldogan állnak keresztben két sávot elfoglalva.
  • Ha zöldre vált a lámpa, és első vagyok a sorban, már nem egyszer kaptam azon magam, h csakkolom tényleg zöld lett e, és mennyivel megyek épp, mert valahogy nincs társaságom az úton, mint a lámpánál maradtak. Pedig csak elindulok, nem kilövök, nem égetem a gumit, csak zöld, és indul. Nos, ez a ritmus niem nagyon van meg a helyiekben. Zöld, vakarózás, indulgatás, ééés na jó, megyünk. Na most minek is rohanjanak? .. hülye magyart meg hadd egye a fene.
  • Azt ugye már ecseteltem én is, hogy itt indokolatlan esetekben is terepjáróval közlekednek. Kell az a 4 literes 4x4 a háztól a suliig, meg a bevásárlóközpontig, de nagyon. Legtöbb sofőrnek meg fogalma sincs, h meddig tart a kocsi eleje/oldala, parkolni, fordulni úgy találomra sikerül. Nézni kell azért őket...Anyu csak beül, és megy. Előre néz. Kizárólag. De nem csak anyu, elég sok a Laca által csak Millenium Falconnak becézett sofőr is. Az ő térlátásuk sem a legélesebb már, nomen est omen :)
  • És hát e szösszenet utolsójaként az a szitu, amikor kanyarodó sávban állsz, és szeretnél nagy ívben befordulni valahová úgy, h két v három sávon át kell bizony haladnod. Ozzi mit csinál, mint  a kamikáze befordul úgy is, h közben igencsak jönnek azon a két-három sávon. Ki érti ezt? A fentiek alapján sokkal inkább egy ráérős stílus illik rájuk, igen. ez igaz, mindaddig, míg ebbe az utolsó helyzetben nem keverednek, ott könyörtelenül be fog fordulni eléd :) Ez is talán egy sima, és egy fordított...
Ezektől függetlenül még mindig kb 10-2 ide a vezetési stílus, és közlekedési élmény az ausztrál javára, mert ezek csak a kis színes golyók a torta tetején, h ne legyen olyan unalmas.

PS: őszinte leszek, majdnem biztos voltam benne, h nemigen fogok kapni írásokat a felhívásomra, és milyen rosszul gondoltam! Nagyon hálás vagyok azoknak, akik vették a fáradságot, és reagáltak itt, vagy emailben. Fogok válaszolni rájuk, de meg akartam köszönni így is. Még nem járt le a küldés határideje, lehet csatlakozni. Hajrá :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az elso harom honap

Jo lett volna gyakrabban idelatogatnom, tudom. Nem unatkoztunk az elmult honapokban sem, most ahogy valogattam a fotokat, magam is racsodalk...