2013. július 23., kedd

Ismét a parent room-ban

Először is köszönöm a gratulációkat a kedves, pozitív és támogató jótanácsaitokkal együtt. Nem kezdtem el egyesével megköszönni a kommentek alatt, de most pótolom, és tényleg jól estek :)

Ott tartottam ugye, hogy ajánlatot megkaptam, elfogadtam és itt újabb pörgés indult.
Az interjú után hazafelé első utunk a childcare-be vezetett, h megtudjam, van e hely náluk. Ez volt a legkézenfekvőbb, hisz ismer mindenki mindenkit, nagyjából azonnal tudott volna kezdeni újra Beni.
Volna.
Három napra azonnal kaptam biztosítékot, ill arra, hogy negyedik is lesz nagyon hamarosan. Örültünk (mint Vincent :)), hiszen viszonylag gyorsan full time helyet találni nem triviális kategória. Másrészt ez változhat folyamatosan, hisz ha valakit kivesznek, akkor azonnal felszabadulhat hely. Az időzítés önmagában nagyonis ideális lett volna, mert épp téliszünet volt, most hétfőn indult az újabb term. Ez eddig azt jelentette, hogy folyamatosan (azaz minden term elején) kezdhettek az iskolában a reception-ben (az igazi iskola előtti év az 5 éveseknek, amit már azonban a suliban töltenek a gyerekek), és ilyenkor azok helyére lehetett újakat felvenni , akik 5 évesen kirepültek a childcare-ből/kindy-ből. Nos, ez a szabály változott, azonos időben kezd minden gyerkőc a term 1 elején, vagyis januárban. Így a kindik belső mozgása is alábbhagyott, ergo, nehezebb évközben helyet találni...
Ezért örültem a 4 napnak is. Jeleztem a leendő vezetőknek, akik mondták, h ők teljes munkaidőben szeretnének alkalmazni mindenképpen, úgyhogy majd 4 nap iroda 1 nap home office osztásban megoldjuk, amíg nem lesz 5. napra is ovi. Újabb áll leesés a hozzáállásuk miatt, és örülés, szuper.

Amikor kezemben volt az ajánlat pénteken, benne a számokkal is, akkor hívtam a childcare-t, h megerősítsem az igényünket, indulhat a 4 napos foglalásunk. Hát kiderült, h igazából 3 nap van a negyedik csak időnként, de biztos lesznek hiányzók, stb...Gyomrom összeugrott, jajj, de jó, azonban nem állhatok oda a vezetők elé ezzel a kéréssel, úh gyors akcióba kezdtem.
Elkezdtem hívogatni azokat az ovikat, akik anno is a listánkon voltak, hátha...
Az egyikben kis tanakodás után visszahívást kértek, ami 5-10 percen belül meg is történt, és lőn csoda, 5 napra tudtak helyet ajánlani.Brighton-ban van ez az  ovi, az élet furcsasága, h anno, mikor keresgélni kezdtünk, ez volt a listánkon az első helyen, mint később kiderült 1 éves várakozási idő van ide. Most valami oknál fogva éppen volt helyük, hip-hip-hurrá. Gondolom két dolog segített nekik ebben:
1. Beni épp a toddler csoport végén van (három éves korig vannak ott), ill a szobatisztaság függvénye még. Nos, mi éppen a kellős közepén vagyunk ennek a projektnek, és lekopogom nagyon jól állunk. Ez mondjuk szívfájdalmam, h nem tudom végigcsinálni vele itthon az egészet, de talán már nem veti vissza majd ez a változás. Így ha betölti októberben a hármat, tudják is mozgatni feljebb.
2. A másik a teljes idős foglalás. Ez nyilván prioritást élvez az 1-2 naposokkal szemben. Megjegyzem anyagilag is jól jövünk nekik, hisz komoly napidíjakat kell fizetni mindezért.

Így abban maradtunk, hogy hétfőn délután ellátogatunk, és elkezdjük a beszoktatást. Nyilván volt bennem para, hogy új helyre kell vinnem, de tekintve, hogy ugyanannak a hálózatnak egy másik ovija, így külsőleg, és működési struktúrájában ugyanolyan. Ez azért komoly kapaszkodó a gyereknek. Nyilván a személyek mások, akikkel együtt lesz, de a gyerekek rugalmassága lenyűgöző. Azért állítom ilyen magabiztosan, mert eddig is számos példát láttam már rá, de ma például nem akart hazajönni ebéd után...Tegnap csak körülnéztünk, kicsit játszott, én kitöltöttem addig a szükséges form-okat, és ma reggel vittem újra, h majd délelőtt lesz, amíg komfortos neki. A vége az volt, h kiakadt, h el akarom hozni, hisz épp az udvarra készültek menni....
Így ma délelőtt majd' 3 órát ismét a parent room-ban tölthettem, de szerencsére nem kellettem vészhelyzetet csillapítani, mert nem volt :)
(Újra)kezdésnek nem rossz, sőt biztató, úh holnap marad, amíg akar :)

Az anyagi részéről annyit, hogy mivel nem vagyunk PR-ok (állandó lakosok), így semmilyen kedvezményt, támogatást nem kapunk a childcare-hez. Ez így napi cca 80 dollár-ba kerül. Ez info azoknak, akiket érinthet majdan e téma. Nem csak ennél a hálózatnál ennyi, általában mindenhol, néztem jó pár helyet. A kedvezményekkel nem tudom milyen mértékig csökkenthető, függ a jövedelemtől is, és felülről korlátos, úh az némileg egyedi mindenkinél. No, majd bő egy év múlva csökken ez a teher :) Addig húzós. de úgy tekintem, h childcare díja + nekem nyelviskola, merthogy a napi munka az azzal is felér majd, ebben biztos vagyok :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az elso harom honap

Jo lett volna gyakrabban idelatogatnom, tudom. Nem unatkoztunk az elmult honapokban sem, most ahogy valogattam a fotokat, magam is racsodalk...